πίσω στα B A S I C S! Ο χρήστης ζαλίστηκε!
25 Απριλίου 2008 από M@ri@nn@Αχ αχ, καθημερινά μπαίνω σε δεκάδες website και εντυπωσιάζομαι! Βλέπω πανέξυπνα flash – άκια, eye-catching headers, banner – άκια να ξεπετάγονται! Και δε λέω είναι πολύ σημαντικά και ενδιαφέροντα απλά αρκετές φορές ξεφεύγουμε ( και βάζω και τον εαυτό μας μέσα) δημιουργικά και προγραμματιστικά και ξεχνάμε εντελώς τα βασικά!
Δηλαδή τα βασικά χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει μια ιστοσελίδα!! Δεν χρειάζετε να αγχώνεστε και να τρέχετε στο web-consultant σας κάθε φορά που ένας ανταγωνιστής σας τοποθετεί ένα νέο γραφικό ή banner! Παρ’όλο που η πρώτη εντύπωση είναι σίγουρα πολύ σημαντική είναι κάποια πράγματα που ο χρήστης εκτιμά περισσότερο!
Από έρευνες usability έχει αποδειχτεί και είναι γενικότερα πλέον γνωστό ότι ο χρήστης στην πραγματικότητα δεν διαβάζει αλλά σκανάρει τα κείμενα της ιστοσελίδα μας. (Αυτό το ξέρουμε σχεδόν όλοι) . Έτσι λοιπόν ένα site θα πρέπει να απαντά ξεκάθαρα στις παρακάτω υποθετικές ερωτήσεις που κάνει ένας χρήστης στον εαυτό του πχ. όταν μπαίνει στο site σας για πρώτη φορά:
1. Τι προϊόντα ή υπηρεσίες προσφέρει η εταιρία αυτή??
Φανερώστε τα εύκολα στο χρήστη! Στο μενού θα πρέπει να υπάρχει η επιλογή προϊόντα/υπηρεσίες με λινκ προς όλα αυτά που προσφέρει η εταιρία σας ξεκάθαρα χωρίς να χρειάζεται να χάνει χρόνο σε αναζήτηση. Και επίσης χρησιμοποιέστε απλές λέξεις- προϊόντα, υπηρεσίες, εργασία, επικοινωνία και όχι κεντρικά γραφεία, πακέτο υπηρεσιών, κτλ.
2. Πως μπορώ να επικοινωνήσω μαζί τους?
Διατηρήστε τα στοιχεία επικοινωνίας σας σε εμφανές σημείο. Και στο footer για παραδειγμα, μπορείτε να εμφανίζετε τη διεύθυνση της εταιρίας …
… εταιρικό email και σταθερό τηλέφωνο επικοινωνίας. Mε αυτόν τον τρόπο ο χρήστης αισθάνεται εμπιστοσύνη και σιγουριά για την εταιρία σας από την πρώτη στιγμή !
3. Άραγε εγώ μπορώ να έχω αυτές τις υπηρεσίες ή προϊόντα?
Όλα υπέροχα, ο χρήστης έχει βρει ακριβώς αυτό που ψάχνει αλλά μπορεί να έχει αυτό που θέλει στην περιοχή που βρίσκεται? Ποιες περιοχές εξυπηρετείτε? Θά μπορέσετε να παρέχετε υπηρεσίες σε κάποιον που βρίσκεται 500χμ. μακριά? Αυτό ισχύει και για τις ξένες γλώσσες! Το site σας μπορεί να είναι σε 10 γλώσσες .. εσείς θα μπορείτε να εξυπηρετήσετε τον πελάτη σας από Αγγλία?
4. Το βλέπω μου αρέσει και το θέλω! Πως πληρώνω τώρα?
Πολύ πολύ σημαντικό! Αν ήδη δίνετε τη δυνατότητα στους χρήστες να πραγματοποιούν συναλλαγές μεσα από το site σας .. μην τους περιορίζετε!! Δώστε τους εναλλακτικούς τρόπους πληρωμής (πιστωτικη, τράπεζες, paypal …) και περιορίστε τη γραφειοκρατία αποστέλλοντας τιμολόγια και αποδείξεις ηλεκτρονικά!
Μήπως είναι καιρός να κάνετε ένα Usability Test στο site σας?
Kαι μη ξεχάσω να ρωτήσω επίσης! Το site σας λειτουργεί κανονικά σε όλους τους browsers? (e xplorer, firefox etc. ) Hmmm!
Μπείτε στη θέση του χρήστη και επισκεφτείτε την ιστοσελίδα σας τώρα αμέσως!